شمع موتور
شمع موتور از نظر طراحی بسیار حساس است زیرا که علاوه بر تولید جرقه با ولتاژی حدود 12000 ولت باید دمای بسیار بالای درون سیلندر (حدود 2000درجه سانتیگراد) و همچنین فشاری حدود 40 اتمسفر را تحمل کند، این شرایطی است که شمع در هر سیکل کاری موتور تجربه میکند حال به این نکته توجه کنید که در یک موتور چهار زمانه که 4200 دور بر دقیقه دوران میکند، موتور در هر ثانیه 35 سیکل کامل را طی میکند و یعنی شمع 35 بار در ثانیه فشار، حرارت و ولتاژ بالایی را تحمل میکند، عملکرد درست شمع شدیدا بر خروجی موتور تاثیرگزار است و مستقیما بر عواملی مانند مصرف سوخت، شتابگیری، کارکرد منظم موتور، دمای موتور، آلایندگی، طول عمر و صدای موتور اثر میگزارد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.