بلوک سیلندر
بلوک سیلندر موتور سمند-دنا EF7 با نامه و فاکتور رسمی ایرانخودرو (شماره موتور قبلی حک شده)
بلوک سیلندر به عنوان قسمت اصلی موتور بوده و به عنوان یک پایه فلزی محکم و یکپارچه برای تمام قطعات موتور مورد استفاده قرار می گیرد .
در داخل بلوک سیلندر استوانه های تو خالی بنام سیلندر وجود داشته که پیستون در داخل آن استوانه ها حرکت رفت و برگشتی خود را انجام می دهد. شکل بلوک سیلندر بستگی به نوع موتور از لحاظ سیستم خنک کننده دارد. در سطح بالای آن سرسیلندر بسته می شود که دارای مجاری متعددی بوده که این مجاری به طور کلی مجاری آب و روغن و تایپیتها میباشد.
قسمت پایین بلوک که به کارتر متصل می شود محفظه میل لنگ گفته می شود که در آنجا میل لنگ در قسمت جلوی بلوک محل قرار گرفتن سینی جلو که در داخل آن زنجیر و دنده میل لنگ و دنده میل سوپاپ قرار دارند، توسط کپه هایی به بلوک سیلندر متصل می شود .
قسمت عقب بلوک در انتهای میل لنگ فلایویل متصل شده که عمل انتقال نیروی موتور به سیستم انتقال قدرت را انجام می دهد ، بلوک سیلندر یکپارچه ریخته شده و جنس آن از چدن خاکستری یا از جنس آلومینیوم می باشد .
برخی از بلوکهای سیلندر دارای بوش پیستون هستند که به آنها سیلندر تَر میگویند. این بوشها که از ظرافت و دقت بالایی باید برخوردار باشند، داخل سیلندر قرار می گیرند. بلوک سیلندرهایی که فاقد بوش پیستون هستند، بلوک سیلندر خشک هم نامیده میشوند.
مشخصات عملکردی و استانداردی قطعه:
جنس، ابعاد ، استحکام و موقعیت سوراخ های سیلندر موتور که محل گردش مایع خنک کننده است، بسیار مهم است. در داخل سیلندر، استوانه هایی با دقت و ظرافت تمام تراشیده شده است که به آنها سیلندر می گویند. حجم و تعداد آنها از مشخص هایی است که موتور خودرو با آن شناخته می شود. سیلندرها استوانه های توخالی هستند که محل بالا و پایین رفتن پیستون می باشند. لیکن چگونگی و کیفیت سطح داخلی سیلندرها که در تماس با پیستون است بسیار مهم است. دیوارههای چدنی یا آلومینیومی سیلندرها به منظور فراهم آوردن یک سطح صاف برای حرکت پیستون ها باید صیقل زده شود. صیقلی بودن سطح داخلی سیلندرها به خاطر کم کردن اصطکاک میان پیستون و جداره سیلندر است.
میل لنگ و کارتر روغن در پائین، سر سیلندر، واشر سر سیلندر، میل سوپاپ و سوپاپ ها در بالا، و شاتون، پیستون و گژن پین در داخل بلوک سیلندر (سیلندر) و فلایویل در جلوی بلوک سیلندر قرار دارند.
بلوک سیلندر محلی است که انرژی شیمیایی (سوخت)، تبدیل به گرما شده و سپس این گرما تبدیل به انرژی مکانیکی برای به حرکت درآوردن خودرو میشود.
مزیت قطعه ایساکویی نسبت به سایر اقلام موجود در بازار:
• ضمانت قطعه بر اساس ضوابط وزارت صنعت، معدن و تجارت
• منطبق با استاندارد و مشخصات اعلام شده از سوی ایران خودرو
• دارای تائیدیه از آزمایشگاه های معتبر خودروسازان یا آزمایشگاه های واجد صلاحیت و دارای تائیدیه سازمان ملی استاندارد ایران
• استفاده از مواد مرغوب
• انجام آزمونهای کنترل کیفی قبل از خرید و به صورت دورهای در طول مدت قرارداد
• تحت کنترل داشتن فرایند ساخت نظارت دقیق بر تولید و بسته بندی
• بازرسی محموله قبل از دریافت
ایرادات احتمالی و قطعی استفاده از قطعات غیر ایساکویی و غیر استاندارد:
• ترک خوردن بلوک سیلندر بر اثر ضربه
• ترک خوردن بلوک سیلندر بر اثر یخ زدگی مایع خنک کننده (استفاده از مایع خنک کننده غیر استاندارد)
• کم بودن فشار یا کمپرس داشتن
تحویل این قطعه 3 روز کاری زمان میبرد و با نامه و فاکتور رسمی ایرانخودرو تحویل میشود, شماره بلوک قبلی روی بلوک جدید از طرف ایرانخودرو حک شده است.( نیازی به تحویل داغی نیست)
مدارک مورد نیاز : تصویر کارت ماشین – تصویر سند مالکیت(برگ سبز) نامه راهور (از مراکز شماره گذاری تعویض پلاک)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.